hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هرمزگان| طرح توانمندسازی زنان روستایی در حال اجراست

هرمزگان| طرح توانمندسازی زنان روستایی در حال اجراست

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش هرمزگان با بیان این‌که درصد باسوادی مردان این استان در گروه سنی 10 تا 49 سال بالاتر از زنان است، گفت: درصد سواد مردان این استان در این گروه سنی 95 و 6 دهم درصد و زنان 93 و 3 دهم درصد است.

مرتضی آخش جان افزود: در گروه سنی 10 تا 49 سال نیز میانگین باسوادی مردان در کشور 96 و یک‌دهم درصد و زنان 93 و 4 دهم درصد است.

او بیان داشت: بر اساس سرشماری سال 95 در گروه سنی 10 تا 49 سال، 64 هزار و 764 نفر در هرمزگان بی‌سوادی خود را اعلام کردند که از این تعداد 36 هزار و 399 نفر مرد و 38 هزار و 365 نفر زن هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش هرمزگان اظهار داشت: این آمار نشان‌دهنده این است که تعداد زنان بی‌سواد در این استان از مردان آن بیشتر است.

او گفت: استان هرمزگان سال گذشته در گروه سنی 6 سال به بالاتر در بین استان‌های کشور رتبه 12 را کسب کرده است و در جذب سوادآموز نیز رتبه 4 کشوری را به دست آورد.

معاون سوادآموزی هرمزگان اعلام کرد: با توجه به اینکه بر اساس آمارها زنان درصد بیشتری از بی‌سوادی را در استان تشکیل می‌دهند، لذا در این راستا طرح توانمندسازی زنان روستایی در حال اجراست.

آخش جان افزود: در این راستا 80 آموزشیار آموزش‌های سوادآموزی را به 540 نفر از زنان بی‌سواد و کم‌سواد در روستاهای هرمزگان ارائه می‌دهند.

او بیان داشت: مادران و زنان در تربیت فرزندان و فرهنگ‌سازی جامعه بسیار تأثیرگذار هستند که می‌توانند با فراگیری این آموزش‌ها، فرزندان بهتری را تربیت کنند و در اصلاح فرزندان و تشویق و ترویج آنان به درس خواندن کمک کنند.

این مسئول با اشاره به این‌که در این طرح به مدت سه روز مهارت‌های تدریس، مهارت‌های اساسی زندگی و فنی و حرفه‌ای به زنان آموزش داده می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته این طرح با موفقیت در شهرستان رودان اجرا شد و امسال نیز در شهرهای میناب، ناحیه یک و دو بندرعباس و جاسک در حال اجراست.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد